Kulturkvelden 4. juni 2014

19.06.2014 22:30

Kulturkvelden på Romolslia skole 2014

Folk koste seg veldig på Kulturkvelden. FAU gjorde en god jobb i grillen og kiosken. Elever og lærere hadde laget en fin kunstutstilling i arealene. Høydepunktet for mange var nok konsertene av Minikoret og Storkoret, samt danseoppvisningen av 1-4 trinn.

Onsdag 4. juni samlet nesten hele Romolslia seg på Romolslia skole for å se på kunst, konsert og dans som elever og lærere ved skolen hadde ordnet.

I tillegg var det utmerket servering av grillmat (Romling-burgeren er Trondheims beste burger – uten tvil), kaffe, brus og kaker.

Årets tema for Kulturkvelden var «Fremkomstmiddel» og alle elevene hadde laget forskjellige kunstverk av ulike framkomstmidler. Det var båter, biler, fly, helikopter, UFOer, skateboards, drager og andre ting som ble laget på tresløyden. På tekstilen laget elevene puter, skjorter, broderinger, forklær, kroppsdeler (laget av leire) og mye mer. I tillegg var det kunst fra ulike kunstepoker som elevene malte under kunstukene i vinter.

Vi hadde kulturkveld den 4/6 2014 Vi (Tommy, Frida og Brage) gikk rundt omkring og spurte folk om dette:

Hvordan var det å stå i så lang kakekø?

Her er noen svar vi fikk

-Varmt og kjedelig

-Varmt

-Slitsomt og varmt

Hva synes du/dere om kunsten?

-Kjempefin

-‘’Forut for vår tid’’

-‘’Stolt av elevene. Gode gener’’

-Fine lærere

Hva synes du om underholdningen?

-Kjempebra

-Veldig veldig bra

-Rå bra

Var maten god?

-Veldig god! Takk for mat!

-Kjempe gode /saftige burgere

-Bra krydret